L’ EduART és una experiència d’activitats “fora escola” que vol apropar l’alumnat de primària del centres educatius del municipi a l’educació artística (arts visuals i plàstiques i arts escèniques).
Els seu objectiu és oferir una formació artística de qualitat (amb especialistes professionals dels dos àmbits) als participants potenciant l’observació, la creativitat, l’esperit crític així com l’experimentació amb diferents tècniques i recursos de creació. El programa emfatitza especialment en els processos, més enllà de les realitzacions concretes i dels resultats. Aquests tallers es realitzen als diferents centres educatius, dins el marc del Pla Educatiu d’Entorn, com a activitats artístiques finalistes.
Part d’aquest treball al llarg del curs, es visualitza amb una exposició a la Sala d´Art del Centre Cultural, així com un Certamen de teatre infantil al Teatre Auditori de Ripollet. Encara que el resultat més destacable és una millora constatable de l’oferta formativa en els àmbits artístics treballats (visual i escènic).
EL programa es desenvolupa mitjançant tallers setmanals d’una hora i mitja a cada centre que participa al projecte. A cada centre l’alumnat s’ agrupa de 1r a 3r i de 4t a 6è per a cada àmbit artístic. L’activitat es duu a terme d’octubre a maig i conclou amb dues aportacions a la comunitat educativa: una exposició a la Sala d’exposicions del Centre Cultural i un Certamen de Teatre a l’Auditori on es representen totes les obres.
Des dels centres es recomana l’actuació a l’alumnat especialment susceptible de beneficiar-se amb els tallers: llengua i cohesió socials són dos variables que es consideren.
L’alumnat aprèn i participa, amb el resultat del seu aprenentatge a través de la presentació de resultats, per tal que altres alumnes aprenguin amb el la visualització del treballs que es presenten, així la presentació pública dels resultats és en si mateix un resultat i un estímul per participar i voler aprendre.
Des dels centres es recomana l’actuació a l’alumnat especialment susceptible de beneficiar-se amb els tallers: llengua i cohesió socials són dos variables que es consideren.
L’alumnat aprèn i participa, amb el resultat del seu aprenentatge a través de la presentació de resultats, per tal que altres alumnes aprenguin amb el la visualització del treballs que es presenten, així la presentació pública dels resultats és en si mateix un resultat i un estímul per participar i voler aprendre.